از استراتژی تولید محتوا چه می دانید ؟یکی از ویژگیهای خوب کار با مشتری این است که شما بلافاصله شاهد درخواست تمها و طراحیهای تکراری خواهید بود.
در ادامه ی متن به ده عنصر توصیه شده که در یک استراتژی تولید محتوا هوشمندامنه بنظر میرسند را با هم بررسی میکنیم.
خوب بودن محتوا ، فروش و بازاریابی تنها به یک عامل بستگی دارد :
چه کسانی در این پروژه دست داشته اند ؟
انسانها پیچیده اند و شما میتوانید ماهها و یا سالها صرف تحقیق در مورد این پیچیدگیها کنید. شما باید به دنبال کسانی بگردید که چیزی ما بین داشتن درک بالا از استراتژی تولید محتوا و شش ماه زندگی در لانه ی موش، هستند.
سازمانهای مختلف استراتژیهای مختلفی برای استخدام افراد دارند. ما از این استراتژیها ، با مصاحبه کردن و یا گشتن در شبکههای مجازی آشنا هستیم.
شما باید از اعتقادات ( مفید و غیر مفید ) فردی که با آن مصاحبه میکنید با خبر باشید. حتی خواستهها ، ترسها ، عادات ، وسواسها و نوع صحبت وی در مورد فرصتها و مشکلاتش اطلاعات مهمی برای شما هستند.
یکی از رویکردهایی که ما به آن علاقه داریم این است که از فرد میخواهیم یک شخصیت از رمان مورد علاقه اش را برای ما نقاشی کند. زمانی که فرد مورد نظر نقاشی جان اسنو و یا هرمیون گرنجر را کشید ( شخصیتهای رمان ) شما میتوانید بفهمید که با فردی ایده آل طرف هستید.
ایده ی بزرگ در استراتژی تولید محتوا در واقع یک ایده ی قوی و سوپرایز کننده است که میتواند مشتریان را برای یک نسل و یا بیشتر به سمت خود بکشد. البته به سختی شکار یک تک شاخ است.
آقای دیوید اوگیلوی یکی از رهبران کمپانی تبلیغاتی Mad Men-era میگوید که داشتن ایده ی بزرگ امری ضروری است.
“وقتی که یک ایده ی بزرگ را پیدا کنید برای شما مانند یک دارایی است ، اما یافتن آن کار آسانی نیست. ”
اما بخاطر صحبتهای آقای دیوید اوگلیوی شما نباید دست از پیدا کردن ایده ی بزرگ خود بکشید.
در بخش استراتژی تولید محتوا ، من دوست دارم که به یک “ایده ی به قدر کافی بزرگ” دست پیدا کنم. به صورت کلی من به دنبال ایدهای که تازه ، غیر معمول و مهمتر از همه مفید باشد هستم.
ایده ی مفید همیشه ایده ی هوشمندانه را شکست میدهد. پس اگر یک ایده ی بزرگ هوشمندانه نمیتواند کاری برای شما بکند ، یک بیانیهی قانع کننده از مزایای محصول و خدمات میتواند برای شما مفید واقع شود.
مارک مورگان فورد از وبسایت Early to Rise با آگاهی از سخنان آقای اوگلیوی جمله ای میگوید که به نظر من میتواند برای شما مفید باشد:
” ایده ی بزرگ به ایدهای میگویند که فورا آن را امری مهم و مفید بپندارند. این ایده منجر به نتیجهی اجتناب ناپذیری میشود و روند فروش محصول شما را راحت خواهد کرد.”
از آنجا که بازاریابی محتوا توجه مخاطب را به شما در طول زمان افزایش میدهد، شما نیازی به استراتژی ” متفاوت فکر کن ” ندارید. پر اهمیت بودن ، هیجانانگیز بودن و مفید بودن ایدهی شما کافی است.
یک ایدهی متحد و اصلی برای داشتن یک استراتژی بازاریابی متحد اهمیت دارد ، اما شما باید ایدههایی فرعی که توسط مشتری حمایت میشوند را بشناسید.
این ایدهها به تمها و موضوعات تکراری در محتوای شما تبدیل میشوند و معمولا در طول گذشت زمان تکامل مییابند.
معمولا هر موضوع فرعی در سایت شما به طور طبیعی به محصولات و یا خدمات شما مربوط میشود و توسط صفحهی اصلی پشتیبانی میشود که مقدمهای مفید و معتبر را برای موضوع ایجاد میکند.
موضوعات فرعی به شما کمک میکند ارتباط خود را با مشتریان، رسانهها و حتی با موتورهای جستجو قویتر کنید.
بازاریابان محتوا تمایلی ندارند این مسیر را به سختی تعریف کنند. در عوض محتوای شما همان چیزی است که باید مشتری را به مسیر خرید هدایت کند.
برای مثال شما میتوانید یک مقاله از وبسایت خود را از تبلیغات پر کرده و در همین مقاله لینکی برای ثبت نام و خرید تهیه کنید.
درک اینکه چگونه مشتریان وبسایت شما را پیدا کنند تازه اول کار است شما باید در مقاله ی خود دلایل و مزیتهای خرید محصول را نیز توضیح دهید.